torsdag 27 maj 2010

Dragon Boat

Är tillbaka efter en tid med mycket lite tid att hinna göra annat än gå i skolan och ta hand om mitt Dragon Boat lag. Terminen har nu tagit slut och nu fokuseras det mer på att repetera det jag gjorde förra terminen och att träna. Mitt Dragon Boat lag, jo det är nämligen så att jag sökte för att vara med i skolans Dragon Boat lag och inte bara kom jag med utan blev även utsedd till kapten för laget. Hur det blev så är något jag själv inte har lyckats lista ut men det är bara axla ansvaret och traditionen och försöka göra det bästa av det. Laget tränar måndag till fredag från halv sju på morgonen till klockan nio, mitt ansvar ligger till stor del hålla i träningar och se till att alla kommer till träning och trivs. Detta har och är en utmaning i sig då gruppen består av cirka 40 st killar och tjejer från knappt 20 länder, från 18 till över 40 år, från elitidrottare till aldrig sprungit en hel kilometer innan, att komma upp med ett två och en halv timmes träningsprogram som passar alla fem dagar i veckan, därtill skapa en gruppkänsla att vilja göra sitt bästa och hjälpa varann, utöver detta måste även en språkbarriär läggas till, har gjort att det många gånger vid läggdags har legats och grubblats. Vi har nu kommit ungefär 2 månader in i träningen och är nu varje dag på floden och tränar att paddla båten, bara drygt två veckor kvar till första tävlingen så nu börjar slutspurten.

Taipeis skyline
halv sex på morgonen

Är någon intresserad av att se hur det ser ut att paddla Dragon Boat kan ni klicka här för en kort video, kommer förhoppningsvis lägga upp en video där mitt lag tävlar lite senare. Blev även intervjuad av radio, jag är inte med speciellt mycket men är det någon som känner för att lyssna och höra mer om vad Dragon Boat är är det bara att klicka här.

Tävlingsuniformen
Står "Kapten Aron"

Det var en liten uppdatering av vad som tar upp den mesta av min tid just nu. Eftersom jag troligtvis kommer ha lite mer tid framöver ska jag försöka uppdatera här lite oftare utan att förhoppningsvis bli tjatig med Dragon Boat.

Hoppas alla ni där hemma har det bra,
kramar från Taiwan

3 kommentarer:

Manne Sandström sa...

Tjena Proffesorn!

Jag hade en egendomlig dröm här om dagen då jag hälsa på dig i Taiwan för att jag hittat en annons på en ovärdelig kontrabas. Väl framme insåg jag att instrumentet var för stort för att frakta i handbaget på flyget då du föreslog iden att ta bussen tillbaka till Sverige vilket jag efter stunds funderande ställde mig en smula tveksam till.

Kanske blir analysen att portablainstrument är att föredra på resande fot;)

Grymt bra blogg dock bör uppdateringarna komma mer frekvent.

Lycka till med paddlandet

mhv Manne

Aron sa...

Tjena spelemannen,

Det måste jag säga var en underlig dröm, vad jag vet så har inte Swebus öppnat en Taiwan-Saltsjöbaden linje än. Så det var en rätt dum idé av mig, tror sensmoralen av drömmen är att det spelar ingen roll hur många timmar en sitter i skolbänken, det är inte säkert att en blir något smartare för det.

Jag kör hårt med paddlandet om du lovar att köra hårt med plinkandet.

Ha det gött/
/Aron

Anonym sa...

Hej Aron
Det går ett rykte här hemma att Ni vikt ner Er när det gäller paddlingen. Är det sant ? Är det kaptenens fel eller .....

Pappa