måndag 29 mars 2010

Nästan ett halvår presenterat i 12 bilder

Hej,
Jag kan inte bli beskylld för att vara en flitig bloggare men jag tänkte i alla fall köra en snabbuppdatering vad som hänt i ett antal bilder.

Sedan senaste inlägget har jag har varit på ett antal bröllop, totalt sätt har jag nu varit på fyra stycken taiwanesiska, ytterligare ett är på intågande inom de närmsta veckorna, och enbart ett svenskt(tog även plats i Sverige).

Här gifter Tintins storasyster sig

Därefter var jag, Tintin och ett gäng svenskar iväg och klättra i bergen. Det var väldigt vackert om än slitsamt då det vandrades många timmar.

Valde ett berg på 3358m högt och där
uppe var det kallt

I slutet av november tog min första termin i kinesiskan slut.

Min klass bestående av mig, en japan och
fyra vietnameser

December kom och jag och Tintin tog en helg på den taiwanesiska östkusten.

Snön hade då inte hunnit infinna sig

På julafton vad det lektion så julafton firades ensam i min lägenhet med en fried rice.

De som påstår att julstämningen inte
infann sig på Taiwan har fel

Efter julens hets och måsten hade avstökats bar det av till en hotspring för att slappna av.

Jag erbjöd 100kr för tantens leopardbadräkt
men hon gick inte med på den dealen

Sedan passerade nyåret utan större incidenter. Januari kom och då var det dags att åka iväg och plocka jordgubbar.

Nu vet jag vart jordgubbarna som man
lägger i nyårschampagnen kommer ifrån

Helt plötsligt var det kinesiska nyåret som skulle firas. Gudarna fira detta med att låta det bli kallt och regna två veckor i sträck. Blev en hel del Wii spelande så nu är jag redo att utmana vem som helst i valfritt Wii Resort spel.

Offerbordet hemma hos familjen Chien
var fulldukat med
diverse saker. Återstår att se
om det även blir ett bra tigernsår

Tiden rann på så snabbt att innan jag visste ordet av hade jag redan studerat två terminer, sex månader, kinesiska.

Denna klass hade mer västerländsk touch
bestående av mig, två fransmän, en tysk och
två japaner

För att fira detta beslöt jag och Tintin att ta lite välbehövd semester så det bar av till Tioman, Malaysia.

En väldigt avslappnad ön där man tar
en dag i taget

Passade på att ta en titt i havet

Efter några dagar utan bekymmer tog vi oss till Kuala Lumpor där vi avsluta resan med klassisk turistande.

Antar att detta är en obligatorisk bild

Så för tillfället är jag tillbaka i Taipei, Taiwan, och den nya terminen, tredje i ordningen, har startat, vädret blir varmare för var dag, de kinesiska tecknen i mitt huvud blir fler och fler, så ni där hemma behöver inte vara orolig för mitt välmående vilket jag hoppas har kommit fram i detta inlägg. Sköt om er till nästa gång(får se om det blir ännu ett halvår tills nästa gång)

Kramar från långt i öster

4 kommentarer:

Unknown sa...

Äntligen!!!
Här går man in på din blogg varje dag utan nya inlägg. Så tänk vad glad jag blev idag.
Ser ut som du mår prima fint och njuter i fulla drag.
Jag kommer nu hoppas på fler inlägg. Som man bäddar får man ligga ;)
Ps Hoppas att du får det lika fint i fortsättningen ds

/ Guffa

Anonym sa...

Jättekul att se vad som händer i din värld. Det blir varmare o varmare här oxå. Startade dock på en mycket låg nivå !!
Numera har man sommardäcken på !!
Pappa

emma sa...

Behövde lite "svensk i Taiwan"-känsla och hittade din blogg, trevligt, gillar ditt namn vilse, mycket passande i många sammanhang när man bor i Taiwan :) Ser att du plugga på Shida? Det gjorde jag förra året, saknar!Ha det så bra och njut av galenskaperna,
Emma

Aron sa...

Äntligen igen! Hehe, jag ber om ursäkt Guffa för den förfärligt långa responstiden, kan inte ens skylla på tidszonerna. Jo jag kan inte klaga, har det rätt bra här borta men frågan är mer hur har du det hemma och hur är det med Johanna och hunden?

Vad kul att du uppskatta bloggen Emma även om jag är lite dålig på att uppdatera. Som alltid kommer man in i ett vardagslunk som är inte alltid känns så spännande att skriva om. Visst är man fortfarande vilse även om det inte är lika farligt som första tiden här i Taiwan.