torsdag 19 februari 2009

Korridorskissare

For cirka 4 ar sedan da jag var ute pa min forra resa i Asien bodde vi, jag och de grabbarna jag var ute och reste med, i Singapore dagarna innan vi skulle atervanda hem till Sverige. I Singapore bodde vi i ett stort dorm, ett korridorsrum, som var fullt sa de hade lagt in en extra madrass som nagon fick sova pa. Dock inte nan av oss. Mitt i natten vaknar jag upp och ser en man komma gaende langre innefran rummet och staller sig framfor den sovande mannen pa extra madrassen och borjar kissa honom i ansiktet. Mannen pa extra madrassen vaknar sjalvklart och borjar skrika och den kissande mannen vaknar aven han ur sin somn och inser vad han gor. Han far panik och borjar be om ursakt och hamtar en handuk for att torka upp.

Just nu ar jag pa Borneo, Malaysia, och bor i ett dorm i Kota Kinabalu. I morse runt 6 tiden vaknar jag av att en av sangarna gnisslar valdigt mycket da en man forsoker tar sig ur den. Han stapplar bort mot dorren och letar febrilt efter dorrhandtaget. Det ser nastan ut som han antingen ar blind eller som om det skulle ha varit bleckmork, vilket det inte var. Efter ett tag ger han upp och drar ner byxorna och borjar kissa pa dorren och den sanggavel som star narmast dorren. Nu har ett par av de andra vaknat ocksa och borjar skrika pa engelska "Vad fan haller du pa med?" upprepade ganger och till slut svarar han lugnt pa engelska "Jag kissar pa dorren". Jo det sag men varfor fragar vi. Men han svarar bara som om det var den mest naturliga grejen att han kissar pa dorren. Nar han ar klar drar han pa sig byxorna igen och en av killarna sager till honom och pekar "Dar ar handtaget". Han oppnar dorren och gar ut i bar overkropp. Har inte sett honom sen dess och jag vet inte riktigt vart han kan gomma sig. Mycket ska man vara med om och jag sitter for mig sjalv och funderar pa om det ar vanligt att folk kissar ner hotel- och hostelrum eller om jag bara har haft otur...

3 kommentarer:

T sa...

Detta stärker min tes om att alltid välja översäng när man sover i dorms...

Anonym sa...

Du har nu avskräckt mig ännu mer från att någonsin vilja bo på hostel igen =) Hoppas du fortfarande har det bra på semestern! I Lkpg är det väldigt kallt (men solen har faktiskt visat sig 2 dagar den gär månaden!) o någon har försökt sno min cykel flera gånger utanför huset. Du har mkt o se fram emot till hösten =) Ta hand om dig! Kram

Aron sa...

Hehe, överslaf är helt klart det mest säkra om man inte är en som går i sömnen. Då skulle jag nog ändå chansa på underslaf, tror att oddsen för att bli kissad i ansiktet är rätt liten även om det uppenbarligen händer.

Ojdå, men om du fortfarande inte är helt avskräckt nu kan jag rekommendera att se Hostel-filmerna så kommer du nog inte att ta på hostel någonstans i östeuropa igen :) Har nu kommit tillbaka till Taiwan och skolan började nu i måndags och även värmen har börja komma tillbaka. Vilket är skönt. Ser för tillfället inte jätte mycket fram att komma tillbaka till Linköping om jag ska vara ärlig men det kanske blir så ändå.

Sköt om er