tisdag 27 oktober 2009

Kronans utveckligen under min tid i Taiwan

Tänkte återuppta ett gammalt inlägg fast i uppdaterad form. Det handlar om hur kronkursen har förändrats under hela min tid i Taiwan.

Grafen är baserad på de faktiska
uttag jag gjort här i Taiwan

När jag kom hit för drygt ett år sedan var det rena köpfesten med stark krona relativt den taiwanesiska dollarn. Men allt eftersom året gick blev saker och ting dyrare och dyrare och i de värsta tider var det inte så billigt att leva här borta som man skulle kunna tänkta sig. Dock har kronan återhämtat en del av sitt fall framförallt under sommaren. Taget under hela min vistelse har jag fått en genomsnittskurs på 4.37 TWD/SEK.

3 kommentarer:

Manne Sandström sa...

Tja Legenden!

Det glädjer mig att du har koll på det ekonomiskaflödet i världen vilket kommer behövas när du nu som Global Project Key Account Manager har det huvudsakliga ansvaret för Mannerz budget;)

Hoppas du har det gått i fjärran och jag väntar fortfarande på den taiwanesiska fanclub videon jag ska skicka till Svt som programmaterial.

Keep up the good work så får vi höras närmare om våran kommande produktion;)

Mvh Mannerz Manne

Aron sa...

Du vet att det hålls koll på det ekonomiska. Har dock uppgraderat från den lilla boken. Jag har en liten fråga dock, hur uttalas Mannerz. Är det som i engelskan, manners, eller rätt och slätt som ett svenskt Mannerz(typ som ditt namn fast med en twist)?

Manne Sandström sa...

Mitt namn med en twist låter alldeles lysande;) Ser fram imot något riktigt spektakulärt!

M