onsdag 1 oktober 2008

Följderna efter Jingmi

Är på väg ner från berget, vart min korridor ligger, för att se om det var någon matsal öppen då jag inte hade någon mat på rummet(nybörjarmiss)

Nu har tyfonen Jingmi härjat klart här på ön. Efter ett par dagars blåsade och regnande har nu solen åter titta fram igen. Jag är trött på dessa tyfoner. För de som har sett klippet i mitt förra inlägg såg möjligtvis att det är svårt att hitta på något när väderförhållandena är på det sättet. Under mina 5 veckor här har vi nu haft 3 stycken tyfoner, den senaste var dock den absolut kraftfullaste.

Tanken var att i helgen åka upp i bergen, till 阿里山 (Ah Li Shan), men detta fick bli framflyttat då vi fick rapporter om att de fått närmare 0.8 meter regn under ett dygn i helgen som var.

Någon som känner igen denna scen från klippet i föregående inlägg?Här en bild från sidan som visar den gren som brytits av

Inga kommentarer: