tisdag 21 oktober 2008

Skola del I

För de som undrar hur jag spenderar mina dagar tänkte jag nu stilla er nyfikenhet. Då anledning till att jag i huvudtaget just nu bor på Taiwan är för att studera, går givietvis den största delen av min tid till just detta.
Så här ser mitt schema ut
Vid en första anblick kan detta se ut som att jag har det väldigt lugnt och kan ta långa sovmorgnar varje dag. Detta skulle visserligen kunna vara sant men det skulle i sin tur leda till att jag skulle behöva läsa långt in på nätterna. För det är mer att göra än vad mitt schema indikerar. Om jag lägger fram det så här istället.

Fulltidsstudier för en gradute-student, vilket jag är, är på 9 credits. Detta antal enligt Linköpings Universitet, CSN och Tsing Hua University och motsvarar i regel antal timmar schemalagd tid varje vecka. Av de kurser jag läser just nu är tre av dem på 3 credits styck och de två kinesiska kurserna är på två credits vardera.

Inga kommentarer: