tisdag 9 december 2008

Hur fuktigt är det i Taiwan?

Tänkte försöka illustrera det klimat vi har har här i Taiwan. Min kostym har använts en gång och har därefter hängt i min garderob. Jag har sett att jag fått en liten fläck på ena armen och tänkt att jag råkat spilla något. På senare dar insåg jag att den lilla fläcken nu hade växt. Och det var precis vad som hade hänt. Något har växt på min kostym

De fläckar som ni ser på min kostym
är mögel


För någon månade sedan var det inte bara väldigt hög temperatur utan också väldigt fuktigt. Det var svårt att få något att torka och jag tycker detta är ett bra bevis på detta. En viss fuktigthet har försvunnit men jag känner redan nu att det kan bli rätt rått när temperaturen sjunker ytterligare.

1 kommentar:

T sa...

Jag säger; låt den frodas! Det kan bli någon form av föjletång här på bloggen. Undrar vad den kan utvecklas till!!