onsdag 17 december 2008

Personporträtt: 簡銘萱

Detta är 簡銘萱(Jiǎn Míng-Xuān)
sittandes på ett tehus i 九份(Jiǔfèn)

Kinesiskt namn: 簡銘萱 (Jiǎn Míng-Xuān)
Engelskt namn:
TinTin Chien
Nationalitet: Taiwanes
Ålder:
25 år
Familj: Mor, Far, en lilla syster, en lille bror och en stora syster
Husdjur: En liten fet hund vid namn Hugo

Utbildning: Master in Material Engineering
Yrke: Jobbar på ett taiwanesiskt företag i 新竹(Xīnzhú) som sysslar med ny energi
Inkomst: Okänd
Närliggande framtidsplaner: Ta ytterligare en master, inom energi

Favorit uttryck: "Jag vet inte", "Jag pratar inte svenska"
Alkoholtolerans: Låg, möjligtvis medel eller strax över medel för att vara asiat
Gillar: Att umgås med hennes vänner

Ogillar: Kineser som spottar överallt


I helgen var det fest då Niclas åter
kom besök

Slutligen får jag väl helt enkelt bekräfta
de rykten som tydligen florerar i Saltis

Pojkvän: Ja

6 kommentarer:

Anonym sa...

感谢您的信息
他Svedin

Aron sa...

不客氣、你是誰?
Får lite google-translatorvibbar ;)

T sa...

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEe

Fast det roligaste i inlägget var hennes fet hund. Sen det näst roligast var att hon har pojkvän. Varför presenteras inte han närmare??

T
;-)

Aron sa...

Haha, jag tyckte inte det kändes relevant för tillfället. Men möjligtvis i ett komma inlägg kan jag även göra ett kort personporträtt på denna fantastiska människa.

Unknown sa...

Kul! Om du väntar ett par månader så kanske du får se bilder på mig och min nya flickvän från Zambia... u never know! ;)

Du verkar ha det toppen! Kul att se!

/Knatten

Aron sa...

Haha, jag väntar med spänning.

Jo visst har jag det bra, det måste jag medge. Och jag tror du kommer ha det väldigt bra i Zambia också. Väldigt annorlunda men väldigt spännande.