lördag 6 december 2008

Kritiken har gått fram

Efter en flertal kritiska påpekande om att folk är trötta på att se samma inlägg om och om igen tänkte jag nu glädja alla med att skriva ett par rader. Först och främst känns det kul att några reagerar vilket betyder att de till viss del, får lämna osagt hur mycket, uppsattar att jag lämna små rapporter från fjärran land. Så för att visa min egen uppskatting har jag bestämt att det kommer komma ett nytt inlägg varje dag nästa vecka från måndag till fredag. De kommer att innehålla uppdateringar om vad som hänt samt vissa funderingar och tankar.

Måste nämna att Sverige lyckades hamna på förstasidan i The China Posts i fredags. Detta är inget som för tillfället gynnar mig på något sätt. Jag skulle tro att ränta på mina studielån inte kommer att påverkas direkt av denna räntesäkning så det innebär bara att jag kommer får sämre ränta på mina sparade pengar. Dessutom så visar detta en svaghet i den svenska kronan som åter igen föll hejdlöst ner mot nya bottennoteringar. Inga trevliga nyheter för en utlandssvensk som jag.

Men jag försöker hålla humöret uppe ändå
med besök från Sverige samt lite glögg

Inga kommentarer: