fredag 5 september 2008

Hästens sängar har inte kommit till Tsing Hua University än

När jag fick mitt rum märkte jag att det inte fanns någon madrass i sängen. Detta var för mig lite underligt så jag frågade min käre rumskamrat vad han hade och sov på. Han titta lite skumt på mig som han inte fattade. What do you mean? Jag fråga om jag fick se hur han sov
Vet inte om taiwaneserna är skapta på annat sätt än vi men
detta är ingen hästens direkt. Otroligt tyckter jag med tanke på att att han bott i detta rum i 2 år. Jag har nu skaffat mig en madrass och en kuddeDen är inte skönare än vad ser ut som, det är en bambumatta. Vaknar ett antal gånger om natten med smärtor och måste vrida på mig. Bättre än rak ner på träplankan iaf. De andra svenska har likadant och jag antar, hoppas innerligt, att kroppen vänjer sig.

4 kommentarer:

T sa...

HAHAHAHA, Fan av kul!

Hoppas allt har gått bra min vän!

Längtar tills du kommer hem med sena ögon och trasig rygg!

Hur smakar nudlarna?

Kram T

Aron sa...

Allt går bara bra. Har väldigt trevligt här. Ingen hemlängtan än.
När jag kommer hem kommer jag inte kunna sova i en vanlig säng. Kommer krypa ner på golvet. Om jag har snea ögon då kommer det nog bero på att jag fått kisa så mycket för solen ;)
Nudlarna smakar som de ska, man måste till asien för att få den ända rätta smakupplevelsen.
Kram på dig så hörs vi snart

Anonym sa...

HAHAHA!Du är ju jätterolig!

Svensk säng var för ''mjuk'' för mig i början, men nu anpassar jag mig bra så Jag aldrig kommer att sakna taiwanesisk säng!

Lycka till!

J

Aron sa...

Tack,
var på IKEA i helgen och var bara tvungen att lägga mig i en riktig säng. Det kändes som himmelriket