torsdag 18 september 2008

Personporträtt: 柏 亨

Detta är 林 柏 亨 (Lin, Bo-Heng), engelskt namn Frank
柏 亨 är en 30 årig man från mellersta västtkusten av Taiwan. Efter att ha gjort en master i Computer Science (Datavetenskap) är nu 柏 亨 inne på sitt fjärde år som doktorand vid Tsing Hua University, Taiwan. Vid sidan av sina studier gillar 柏 亨 att sitta på sitt korridorsrum, som han för övrigt delar med en väldigt trevlig utbytesstudent, framför sin dator. Där ägnas den allra största delen tid åt dataspelet WoW, World of Warcraft. Gärna från sena eftermiddagen genom hela natten och morgonen fram till middag (läs; mitt på dagen). Efter en sådant pass blir det lätt att 柏 亨 hamnar i en liknade position som bilden ovanför visar. Detta kan se obekvämnt ut. Men 柏 亨 är en hård karl som efter flera års härdande av att sova i sin säng inte tycker att det är obekvämt att sova på något underlag. Det ska även nämnas att 柏 亨 stundtals pratar i sömnen. Detta är uteslutande på kinesiska. Så för dem som inte är bekanta med det språket låter dem mest som 柏 亨 ligger och ylar.

柏 亨 pratar mandarin samt engelska. Dock ska det påpekas att engelskan som kommer ur hans mun kan stundtals vara lite besvärlig att förstå. Även 柏 亨 själv tycker att den engelska som kommer ur alla andras munnar också kan vara lite besvärlig att förstå och då är det bara att skratta och le lite.Detta var ett litet personporträtt av min rumskamrat 柏 亨, som utöver allt jag redan nämnt kan vara en av de mest försynta och omtänksamma personer som jag träffat. Tror jag kommer att trivas alldeles utmärkt att bo i detta rum.

3 kommentarer:

T sa...

Alltså jag skrattar så jag får ont i magen.

Vilken hjälte

T

Anonym sa...

haha 柏 亨 verkar vara en riktigt rolig filur.
haha kan inte sluta skratta, lägg upp mer bilder på din rumskompis.
behöver han inte jobba något om han är doktorand, eller doktorerar han i WOW?
ha det fint Aron och tack för en bra blogg.

///Peter

Aron sa...

Haha, 柏 亨 är en underbar krabat. Problemet med att lägga upp fler bilder är att han är svår att lyckas knäppa på bild då han befinner sig utanför rummet. Det händer inte hela tiden direkt. Bara en massa bilder då han sitter framför datorn blir lätt lite långtråkigt. Ska dock göra mitt bästa för din skull Peter :)

Det var bara fram till ett par dagar sedan som jag fortfarande trodde att han höll på med sin master och inte sin Ph.D. Detta skulle kunna bero på en lätt miss i kommunikationen. Men som jag har förstått det som håller han på med viss forskning. Tror bara det blir mer oklart om vi börjar ha djupar diskutioner på vad det kan handlar om mer än att det är något inom Computer Science.